4.30.2013

WEEKEND CONTRASTS









det har varit en helg som tycks liksom dröja sig kvar,
både i kroppen och dagarna.
det har varit dans till världens vackraste farbrors
dragspels-musik långt ut på landet. 
det har varit gummistövlar och höga klackar,
skratt så länge i följd att det värker i hela ansiktet, 
- & gråt i en fåtölj, med nakna fötter mot bleka,
nästan mjöligt lutade gamla trägolv; 
i ett alldeles magiskt renoveringsobjekt 
som Ni säkert snart får se mer av
både här och där.



det har varit.. liv. på riktigt. 
sånt’ som filmer inspireras av. 
och jag är så tacksam att hjärtat värkerpå ett lite nytt vis.
för allt som ryms i och emellan kontrasterna. 






cringe and hide fine art print | pillows soul of himla & MO | byredo bonanza | shell necklaces | etc





nu ska det dukas för valborgs-middag med de finaste av människor.
eldar ska brinna och det glöder också i mig sedan några dagar tillbaka.
något eller någon är på väg att vakna, det känns i själen. 
min skaparlust, den där flammande lågan, 
jag var rädd skulle släckas i stormen, den har bara väntat.

på mig.






 shell coasters & wooden plates : LW | linen : soul of himla | etc



på med jeans & silverkofta. paljetter & polaroid.
dra på gummistövlar och ut och tända eldkorgar
och plocka vitsippor till bordet. 
sedan får vi se om det blir de höga klackarna. 
det får bli som det blir, för det blir bra hur som helst,
- & det är så vackert livet, just i det oväntade.
och i kontrasterna.




magic cardigan : coster copenhagen / butiken | camera strap : bloom theory | polaroid sx 70




säg mig, 
vad brinner Ni för i vår?

och vad släpper Ni taget om,
låter bli till aska?




kärlek,
hursomhelst.


h







22 kommentarer:

  1. Jag brinner för framtiden och solen och allt vad den har att ge mig,
    det jag släpper taget om är just energi bovarna.... stängt ner min facebook just bara för det,
    det tog för mycket av min tid och gav mig inte mycket,
    nu mot framtiden denna härliga VÅR och tar bara med mig de som ger mig energi inte de som tar....

    ha en underbar valborg vännen <3

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. det låter bra att brinna för solen
      & framtiden ! :)
      [facebook för inte mycket gott med
      sig verkar det som längre.. hör många som
      mår dåligt av det på olika sätt. är inte
      med själv.]

      nu är det maj ! hurra ! :)

      kram, h

      Radera
  2. Jag brinner för min familj och mina vänner :)
    Det jag släpper taget om och låter bli till aska är släkt och vänner som tar för mycket energi...
    Önskar dig en fin Valborg!

    Kram Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. .. & det är fint ..
      de är det bästa vi har. :)

      en vacker maj till Dig !

      kram, h

      Radera
  3. Å vad glad jag blir över dina härligt positiva ord! Du är tillbaks! Hoppas du får en helt underbart fantastiskt härlig sista april.... ja vi säger inte valborg därifrån jag kommer... sista april heter det. Så det så... :-)))
    Inget särskilt händer här ikväll, tidigt i säng och tidig resa morgon, Köpenhamn väntar!
    Jag känner mig som fågel Fenix. Ur askan (den gamla kroppen) steg en ny stark person upp. Släpper mitt gamla liv som ett uttjänt skal, torrt och skramlande, och förbereder mig för att gå ut i solen och närma mig havet och bara njuta. Varje dag...
    kram på dig /EM

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack, fina em. ja, jag är nog på god väg.. :)
      härligt med köpenhamn ! fenix blev felix
      & mer lycka väntar Dig, tror jag. på Din ö.

      kram,

      h

      Radera
  4. Så Härligt det låter, Underbart att du ha en sån känsla<3 Ha en mysig o rolig Valborg!!

    SvaraRadera
  5. Jeg er så glad for at flammen din er tent! Jeg gleder meg tilå se hva som kommer strømmende ut av deg i løpet av våren og sommeren. Jeg elsker bildene dine, og dine ord. Du inspirerer meg masse! Selv brenner jeg også for foto, og med et nytt kamera kjenner jeg at også min flamme er tent. Ha en gledelig vår!
    klem:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. tusind takk .. !

      .. & tack för fina ord.
      vad glad jag blir av dem !

      klem :)

      ♡ h

      Radera
  6. Åh, ett sånt härligt skratt jag fick när jag scrollade ner bilden på dina fina strass-skor ~ ner till de leriga stövlarna! Ja, det är kontraster & det är ofta just i kontrasterna man ser skillnaden. Jag ska fundera under dagen på vad som ska få skina & vad som ska få bli till aska... när jag nu tänker på det kan det nog bli till en alldeles egen liten majbrasa! :o)

    Kram för dina alltid så tänkvärda ord & vackra bilder
    & för att du eldar upp lite du med!



    Lydia

    SvaraRadera
    Svar
    1. *haha* tack, lydia, ~ vad härligt !
      ja, det var liksom tydligt.. en helg
      av många slag.. :)

      majbrasor som låter det som ska
      bort brinna, det är bra det.. så kan
      nytt & gott spira.. :)

      tack för att Du är här !



      h

      Radera
  7. Dina ord är som terapi, denna vår brinner jag för mycket...alldeles för mycket så man blir vimsig av allt. Det blir ofta så för mig. Jag kommer låta allt som jag tycker är tråkigt bli till aska, det där som suger min energi, satsa på det jag älskar, så får det bli, ska försöka få det att bli så. Tänk vilken lycka!

    Tack för dina vackra bilder och för all inspiration.

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack .. vad go’ Du är .. !

      ja, d e t är lycka, ~ & jag
      är också där, så jag vet
      precis vad Du menar ..

      fokus, lust & urskiljningsförmåga
      önskar jag oss ! :)



      h

      Radera
  8. Jag funderar på vad lycka egentligen är.. När är vi lyckliga? Är det när livet bara passerar obemärkt förbi eller när vi stannar upp och känner efter?
    Läser din blogg ibland, eftersom vi ses alltför sällan:)
    /kram Elenor

    SvaraRadera
    Svar
    1. det kan man undra, elenor..
      i de små, plötsliga stunderna,
      finner jag mig oftast som lyckligast.

      vad fint att Du gör det.. tack ! :)

      kram,

      h

      Radera
  9. Din fina blogg är som en mental majbrasa som värmer och inspirerar! Tack för det.

    SvaraRadera
  10. Åh vad jag skulle vilja vara en av de där på din middag. Om inte en av gästerna som får sitt namn skrivet på ett vackert foto så gärna en fluga på väggen. Att tjuvlyssna på flickors skratt, berättelser, få andas in en sfär man egentligen inte tillhör, men tycker sig höra till ändå.
    Jag tycker så otroligt mycket om dina bilder, och dina berättelser.

    SvaraRadera
    Svar
    1. *hahaha* åh... Du skulle inte tycka vi var kloka ! :)
      vad fint.. tack för Dina ord. djupt uppskattade, är de.

      T A C K ! ♡

      Radera
  11. Åh vad mysigt det låter!! Och underbara bilder som alltid! <3

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...