8.03.2012

flyktighet


{såhär ska han ses}


jag saknar noël så att det är kännbart i kroppen.
omedvetet plockar jag fram en gammal bild
jag tog på honom, ger den ett lager inskannad
textur från 1800talet; känner tiden fladdra 
förbi så att jag nästan får svindel.
jag tittar på hans ansikte, ~ & hoppas att han
vet att han fattas mig, ända bort till paris 
{eller om han hunnit till rom
på sitt sommarlov hos sin papa.

jag tänker mycket på barndomen just nu.
och på att livet, tiden, har alltför snabb takt.
jag vet att jag inget kan göra, 
för att få det att sakta ner. 
kan bara njuta & vara med på resan. 
men vissa dagar känns det. 
och man vill hålla kvar.
som idag.






 kärlek till Er, 
~ & all tid i världen,

h




±


{fjärilarna fotograferade jag i fjärilshuset}
{© hannah lemholt photography}





7 kommentarer:

  1. Så vacker han är Noel!
    Dina bilder berör....alltid!

    Kramar, Carina

    SvaraRadera
  2. Men vilket sjuhelsikes sammanträffande!

    Kolla in bilden på min blogg... :)

    Kram fina, rara!

    SvaraRadera
  3. I often think on these lines, too - especially at the moment when my youngest is 6 and starting school next year, if only time could stand still for a while...

    We went to 'fjärilhuset', too, on our Stockholm trip a week or so ago, loved by the kids and us alike! And Hagaparken, what a beautiful place. x

    SvaraRadera
  4. Här hos dig kommer känslorna fram.

    (Det här var konstigt... Utan att ha sett vad det står ovanför kommentarsrutan skriver jag det...)

    Underligt, men inte mindre sant. Du skriver och fotar med känsla och det smittar.

    Stor kram
    Anci

    SvaraRadera
  5. Mycket vackert med mycket känlsa!!
    Det ser så enkelt ut samtidigt, det är det som gör det ännu vackrare tror jag. Dessutom med känlsor som svämmar över.
    Glad att jag såg det här idag, så inspiration fyllande.
    Varm hälsning
    Helen

    SvaraRadera
  6. Tiden finns i dina bilder.
    De andas. Och ler.
    Och berör.
    Hälsar Åsa

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...