4.01.2012

sunday soundtrack







denna söndag är blygrå skyar
som stilla måste röra sig,
men verkar förbli, regnar inte.
denna söndag är kryddigt chaite
med mjölk & honung,
tygpåsen kvar så länge
att det ljusa mörknar 
och djupnar i smak; sött som
en orientalisk semester. 

och denna söndag är
alldeles stilla, också i mig. 
glad och rörd och tacksam över
mail & kommentarer;
här, ~ & borta på flickr’

människor som verkar förstå mig
fast vi aldrig setts.
en slinga musik som någon tror
att jag ska tycka om. 
och det gör jag.
söndag är en saxofon
som spelar medan jag jobbar
med en massa bilder,
varav en del de här.







nu kom regnet.
och så är det dags att stänga ner för idag. 
ta en varm dusch, tända en massa ljus, 
~ & välkomna hem en man. 
nu börjar vår helg. 


hoppas Er varit fin. 
tack för att Ni är här en stund hos mig.
och tack för Era ord. de tycker jag mycket om. 

kärlek. 




±

{på bilderna är lina, jossi, mama, ~ & alldeles nya nils}

   

5 kommentarer:

  1. Tack själv för att jag fick vara här en stund- jag njuter;) Här har vi haft snöstorm idag...Kram

    SvaraRadera
  2. Hej! Vilka vackra bilder! :)

    Jag skulle vilja tipsa om min sida där jag säljer smycken i silver, ädelstenar och läder, www.jvalleytwig.se . Kika in där och hitta din favorit inför sommaren vettja! :) Glad Påsk!

    SvaraRadera
  3. Jag lugnar ner mig när jag kikar runt hos dig. Tack, det gör mig gott :)

    Ha finaste veckan.

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...