4.21.2012

ljusmakare





tack för alla Era fina ord,
för Era hejarop om att jag ska veckla ut vingarna.
kanske kommer jag att prova. 
jag försöker testa allt som skrämmer mig lite
nuförtiden, åtminstone en gång. och så var det ju det 
här med att allt man tror på kan man göra.


tog ett självporträtt idag med tanke på just det. 
två versioner av en glödlampa. 
{ja. det är jesus på korset där inne. 
fråga mig inte hur han kom dit.} hur man kan
skapa ljus bara genom att tro, kalla det övertydlig
symbolik, det gör ingenting, ~ jag måste få 
skapa såna’ här grejer ibland. hittepå.


  


kärlek till Er.
och en riktigt fin helg. 



5 kommentarer:

  1. Med stolthet kan du visa din portfolio, det hoppas jag du gör, tveka inte, tro och flyg! Fin helg.

    SvaraRadera
  2. Ja du vackra människa låt luften komma in under dina vingar och lyft...jag vet att du landar säkert med dina sagoliga verk!!! / Big FAN;)

    SvaraRadera
  3. 'Att skapa ljus genom att tro' - är inget 'hittepå' - om du frågar mig. Jag tänker faktiskt ofta på hur nära du är sanningen när du uttrycker din konst!

    SvaraRadera
  4. Vilka bilder, tro på dig själv och gör vad hjärtat säger jag skulle gärna vilja sitta framför din kamera...Kram Helena.

    SvaraRadera
  5. Det är klart att du kan flyga, men gör det i din egen takt. Det brukar bli bäst så. Du visar alltid oss dom vackraste bilder!
    En bra helg till dig oxå. Anita

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...