4.04.2012

pinkified





 {noël & bella bakom gardinen | bella : sockersöt stålvilja i kalasklänning}




{rosa salt heter konstigt nog svart salt, present från egypten}




idag är dagen efter ett högljutt, matglatt, 
skrattfyllt och leksamt kalas
med sanslöst god fullkornslasagne med parmesan-béchamel
och sammetslen amarone i vinglasen.
{lillasyster & sebastian, vilket köksteam!}

jag är ganska ordlös men full av bilder. 
inspirerad av rosa,
~ & tankar om rosa plötsligt. 








aah,
dessa vindlande vägar inspirationen tar en på. 
det är spännande att försöka spåra tillbaka, 
hur tankarna gick,
ibland från ett frö sått långt långt före. 
bläddrade & njöt av gamla nummer av acne paper,
~ & allra senaste;
med fantastiska clowner.. 


.. och kom att tänka på min clownserie från 2010.
var bara tvungen att sätta ihop lite av en av dem;
ett självporträtt jag kallade ’pierrot's plead’.
inskannad tvåhundraårig fransk
wet plate ovanpå,
~ & så är den klar för
lilla butiken borta på søciety6.








kärlek från mig till Er.
hoppas Ni är uppe i en fin vecka.. 



±

{pierrot's plead citat : susan sontag}






5 kommentarer:

  1. wet plate! dry plate! Tänk vad jag tycker de är roligt att läsa din blogg och få minnas gamla fotometoder, som min fotolärare på 1980-talet försökte få oss intresserade av. Men vi ville bara framkalla snabbt och göra Bilder, vi. För att sen gömma undan all kunskap när den digitala bild-världen öppnade sig för mig 1998 med den första egna kameran. Stor, tung, svindyr o med diskett i...
    sweet memories från EM

    SvaraRadera
  2. Alldeles alldeles underbart som alltid!! Ha en fin påsk.
    Svart salt? spännande ju.

    SvaraRadera
  3. Bilden på Bella är ju bara sååå läcker, massor av bus & känsla.
    Kram Lydia

    SvaraRadera
  4. åååååh så galet fina bilder hannah!
    älska den med acne-påsen :).
    lånade den till min tumblr. hoppas ok? länkade of course!!!
    GLAD PÅSK!!!
    Hoppas star-armbanden blev uppskattade o har hållit som dom bör.
    stor kram//jennifer

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...