4.28.2012

nouvelle vague




en så enkel sak som två rundor 
vit kakelfärg, ~ & det sista gröna är gömt, glömt.
då räknar vi till 221 liter vit färg i skrutthuset 
och jag känner försiktigt med ett finger,
jo; torrt över natten, kaffet sorlar i takt med 
musiken. det är lördag ensam hemma och 
allt känns lite nytt, på nytt, ~ & möjligt.







jag lägger till ’paradise lost’ i butiken på søciety6. 
är glad att kunna erbjuda ett alternativ till 
mina större, signerade fine art tryck. 
och den här, den jag tycker om för 
vad den påminner mig om.



’millions of spiritual creatures walk the earth unseen, 
both when we wake and when we sleep.’

~ john milton


för Er som mailat & undrat så har ingen av de leveranser 
jag vet om, till mannen eller vänner; 
fått någon extra kostnad för tull.

tack till Er som klickat hem tryck, mobilskal och ’skins’.
tänk att någon går på en gata i abu dhabi med en telefon som
har en av mina bilder på sig. det ger mig gåshud..

.. och tack för alla fina ord Ni skickar mig. 
det är lite besynnerligt och alldeles fantastiskt, att 
på något vis vidröra människor långt bort i världen. 
världen krymper då, kommer nära, 
~ & blir samtidigt skönt oändlig.


kärlek på det,

h




±


{p.s ~ søciety6 har free shipping worldwide thru sunday}










7 kommentarer:

  1. Hej du fina! Fast jag bor rakt över gatan från Nalen så missade jag Nouvelle närdom spelade där....hade varit underbart att i den miljön få lyssna på dom...
    Hoppas du har en mysig lördag, kramkram

    SvaraRadera
  2. Nu har jag beställt!! Så nu kommer även jag att gå runt med ett verk av dig i min hand. Tack för dina råd!

    Ha en skön helg!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. åhhh vad fint iphone-case! det vill jag ju bara ha! och så härligt vackert och luftigt ni har det hemma, jag måste se till att komma förbi på en kopp kaffe... eller te någon dag :) ja, det vill jag!

    stor kram till er båda!

    jena

    SvaraRadera
  4. Synd att man missade dem...Fina bilder. Kramar

    SvaraRadera
  5. Så vackra bilder du tar Hannah!

    / Guldnougaten

    PS: Frågestund på min blogg!

    SvaraRadera
  6. jag åkte på både tull och postens avgifter...men vad gör det när det ändå var gratis frakt och underbart innehåll :)

    SvaraRadera
  7. sussi ~ hade också velat se.. :) kram !

    .

    åh jenny, ~ hoppas Du blir nöjd !

    .

    luftigt, jena .. ja, Du .. & skruttigt.
    på riktigt. :) vi får ha tjejmys här en
    dag ! detsamma till Dig ..

    .

    tack, johanna, ~ kärlek i massor
    till Dig
    .

    tack !! guldnougaten .. blir ju sugen varje gång.
    *attans* :)

    .

    gjorde Du lousie ?!! 1a gången jag hört om det !
    vad synd, ~ men jag är så glad att Ni var nöjda
    och det är så fint att Ni valde något jag gjort
    till just det tillfället .. kram !

    .

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...