4.20.2012

dream of flying






brian crane ~ dream of flying
piano and light {2011}



det är fredag fina Ni, 
~ & här är lite fotografier jag arbetar med idag.
 jag drömmer om stockholm photography week
i synnerhet om något som en odd brown bird 
tipsade om häromdagen så att vi båda blev alldeles
snurriga & fick hyperventilera i vars ett hörn; 

jag sitter & stirrar på texten om att få 
sin portfolio bedömd i ’feedback reviews’.
harhjärtat slår. skulle jag våga?
vad skulle jag visa? 
herregud. det var ju det här med att
konstruera sig ett lejonhjärta.







beställa hem nya fjärilslarver känner jag
att jag måste göra inför våren.
den förra familjens himmelssängar står ju färdiga .. 
.. och då är det om inte annat dags att känna sig som 
buffalo bill i när lammen tystnar igen.
och det kan ju ge vem som helst lite 
tuffare hud. ähum. 







jag kommer kanske alltid vara relativt tunnhudad egentligen. 
hudlös till och med in emellanåt, vilket kan vara
smärtsamt. där finns liksom inget filter. 
allt sipprar in. men annars säkert inget skapande. 
och då slickar jag hellre mina sår då & då.

igårkväll låg jag till exempel som en tårsaltad kringla, 
intrasslad i lakanen, ~ & ojade mig.
då plingade det in ett sms med ett förslag som
 skingrade tvivel och fick idéerna att trängas, otåliga.
då fick jag skämmas lite inför mitt svärande, citroniga jag,
för jag har haft tur i det här nya äventyret också.
blivit sedd och halkat på diverse sköna bananskal.







det är fredag, fina Ni. 
jag fortsätter veckla ut de där vingarna,
även om de trasslar in sig ibland. liksom i sig själva.
en del av Er är kanske där jag är, 
en del av Er flyger med all säkerhet redan.

tack för alla goa’ ord Ni lämar efter Er på resan,
~ & en riktigt vacker helg.. 





±

{citat : arundhati roy}
{modeller : sara n bergman & lina lindholm}
{självporträtt med våra fjärilar tagna våren 2010}




10 kommentarer:

  1. Men ååå!!!
    Så "breathtaking" bara...
    Så vackert & laddat att man blir alldeles elektrisk.

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Flyg, flyg, flyg - jag svär på att vingarna håller!

    Hannah, du är mycket mer än du anar!

    Stor kram

    SvaraRadera
  3. Finaste du, hoppa över kanten och flyg!Jag lovar att vingarna bär dig. Om någon, så du, måste våga med alla dina fantastiska verk.
    Fin helg till dig med, jag hoppas att tankarna vänder och att du innan du hann blinka, vågade!

    SvaraRadera
  4. Klart du vågar!
    Det är lite som ett drömlandskap här på din sida..alldeles magiska bilder.
    Nu måste jag lägga upp en länk hit om det går bra-så att jag inte missar något på din resa.
    Den inspirerar!
    Varm hälsning
    Johannna

    SvaraRadera
  5. Såklart du ska visa din portfolio!!!
    Verkar som du har ditt flow nu. Bara att åka alltså...
    baka kan nån annan göra...
    kram EM

    SvaraRadera
  6. Ja, flyg! Det klarar du! Jag äääälskar dina verk!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. To me it looks like you're already on your way, flying up there, keep staring ahead. Oh the quote at the end brought a lump to my throat. Hugs.

    SvaraRadera
  8. ÅÅÅ, du om någon skulle verkligen våga visa...men jag förstår din rädsla...att visa sin själ är inte alltid så lätt..men det ger säkert enormt mycket och jag är helt övertygad om att du få högsta betyg.

    Jag känner mig fortfarande så otoligt osäker på så mycket...teknik är inte min starka sida och photoshop har jag inte varit så road av...men du är en av dom som inspirerat mig och jag önskar att jag någongång kommer i närheten av det du skapar. Så fina, fina bilder på Sara...så vacker hon är...(Lina oxå såklart!).

    Fredag kväll och alla har somnat i soffor och sängar..ska sätta mig och redigera lite i min ensamhet...min egen stund. Önskar dig en fin helg Hannah och lova mig att du vågar...för du har en talang som få!

    K R A M
    H

    SvaraRadera
  9. Men vet du vad ? Du både tar de vackraste och själfulla bilder OCH du skriver poesi !

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  10. Veckla ut dina vingar och våga, då har du ju vågat och tagit det steget. Jag är säker på att du skulle få fantastisk feedback.

    Bodde inte jag så långt bort skulle jag ta min hög och gå dit, även om de säger en sak är det ju man själv som bestämmer sina bilders utseende, dom säger: "it is in the eye of the beholder", men jag fotar ju för min skull, på det sätt jag ser det, inte för andras, och råkar de tycka om det jag gör så är ju det fantatsiskt! :)

    Kramar
    Katarina i Norr

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...