3.31.2012

atelier lördag




{porträtt av lina | behind the scenes, spira s/s 11}



årets första badgäst dök upp ute på altanen i morse. 
en svart, fluffig koltrast som verkligen badade
i ett av fågelbaden {helt enkelt en gammal zinkbalja}.
den skvätte och hoppade, burrade upp sig och doppade sig igen.
jag stod där bakom fönstret, så stilla jag bara kunde för att 
inte skrämma, ~ & fick syn på min reflektion i glaset,
saligt fånléende med min kaffekopp. jag älskar nog fåglar.
när jag var liten drömde jag om att ha en tam gråsparv.

blandat med min reflektion är den träplanks-vägg
som avskiljer vår altan mot en bit av trädgården.
den är övertäckt av en stor rosenbuskes slingrande grenar,
som växer nedanför, ~ & nu såg jag att den på bara några
dagar blivit översållad av knoppar. kanske blir den där väggen
lika magisk som förra året; då den var som en ogenomtränglig mur 
av djupt fuchsiarosa, stora bulliga blommor som doftade fantastiskt,
~ & nästan sövde en därute under sommarkvällarna.




{rosenmuren i svart & vitt ’11}



alldeles inspirerad blev jag av fågeln och det spirande,
som för några dagar sedan bara kändes dött & förfallet. 
fram med några blomsterfotografier, fjärilar i vattenfärg, 
~ & så blev memento vivere och memento mori till.
påminnelser om att minnas att leva och 
att minnas att man är dödlig. 






visste förresten inte att jag sålde kort på søciety6,
~ upptäckte det för att jag sålt en massa. 
jag är så glad över responsen jag fått där borta!
 det spelar ingen roll att det bara blir någon
krona tjänad som på korten, ~ det är så 
fint att Ni tycker om det jag gör. 
det känns som ett bra komplement till de numrerade 
och signerade större fine art prints jag också 
säljer själv, ~ att man bara kan köpa ett kort 
om man är sugen på något.

stort tack till alla Er som beställt! 
jag hoppas Ni ska bli riktigt nöjda.. 





önskar Er en härlig lördag
med massor av liv !


kärlek från mig,

h






9 kommentarer:

  1. Wow så snygg döskalle...du är så duktig!
    önskar dig en fin kväll. Kram

    SvaraRadera
  2. underbara! Måste genast kika närmre på dessa! Kram

    SvaraRadera
  3. That pictures of the roses - otrolig ♥

    SvaraRadera
  4. Måste vara en underbar känsla att sätta sig ner, skapa något, och sen kunna lägga ut det till försäljning. Skön söndag till Dig!

    SvaraRadera
  5. Du tar grymma kort!! Inspireras verkligen av din blogg<3
    Vill du är du hjärtligt välkommen till min<3

    SvaraRadera
  6. URSÄKTA, nu läser jag inte igenom din text men vill så gärna säga hur vacker jag tycker bilden av tjejen är. Tycker det är bra att skapa en INTRESSANT bild av en skönhet. Spännande, inspirerande och vackert!

    Tack för att du delar med dig!

    /Olga

    SvaraRadera
  7. jag tycker den första bilden i det här inlägget är så otroligt vacker. har du något tips på hur man åstadkommer liknande effekt?

    har följt din blogg länge men detta är första gången jag kommenterar. passar på att säga att jag blir så lycklig
    varje gång jag ser att du har uppdaterat, detta är den mest fantastiska bloggen jag följer.
    det är verkligen inspirerande att bara få sitta och njuta av texterna du har knåpat ihop och de helt fantastiska bilderna
    du tar. blir alltid lika tagen.
    ville bara sprida lite kärlek denna lite långsamma måndag. hoppas allt är bra.
    stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej ! :)

      först & främst; stort tack
      för fina ord, ~ & för att Du
      bestämde Dig för att sprida
      kärlek just idag! :)

      oj.. liknande effekt..
      det är ju som en
      arrangerad version
      av en dubbelexponering;
      jag har lagt ett lager av lina,
      ~& ett lager av vår rosvägg;
      och sedan bara plockat fram
      rosorna delvis (med hjälp av
      masker i photoshop) ..

      jag älskar ’old school fotografi’,
      ~ & hoppas att det blir mer av det
      för mig längre fram (drömmen
      är en hasselblad), ~ & ofta jobbar
      jag mig nog (både medvetet &
      ibland omedvetet) mot det i mina
      bilder; trots att jag för tillfället
      jobbar digitalt..

      jag har lovat att försöka få ner
      lite tips i text här i höst,
      ~ det är dock ganska svårt tycker jag;
      både att beskriva pedagogiskt utan att
      det blir en hel roman av det hela,
      ~ & också för att alla där ute ju
      behärskar så olika mycket i t.ex
      photoshop..

      vet inte alls om jag var till någon
      hjälp här ! *ler*

      .. men tack än en gång för att Du
      är här, ~ & för Dina fina ord som
      gör mig väldigt glad..

      allt gott till Dig !
      kram,
      hannah

      Radera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...