2.25.2012

yin, yang & fotografierna





det är en ganska ensam del av arbetet,
det här med att sitta med bilderna efter en plåtning.
samtidigt tar det mig tillbaka till stunderna 
och de känns nära igen.


nu är mitt yin.
det mörka, bokstavligt talat; i ett arbetsrum
med dämpat ljus, bara skärmen & stearinljus.
envetet, stilla arbete med rörelser som inte längre är. 


då är mitt yang.
längtandet, önskandet, sökandet, ~ & arbetandet 
i det rätta, älskade ljuset. rörelserna. 
flykten & infångandet. 







{ att vakna i ’mitt’ rum hos sara | finaste finaste jossi i väntan}


det är alldeles säkert klurigt & vackert uttänkt,
för att bilda balans, detta ljus & mörker. 


.. just nu kan jag bara inte låta bli att ändå sakna de där
morgnarna, att vakna i denna fantastiska lägenhet,
medan vintersolen gick upp över hustaken och
dagens möjligheter låg & svävade som löften i luften, 
uppblandat med sagogod byredo doft, spår av utbrunna 
tändstickor som tänt alla ljus, ~ & nygjort kaffe. 


och så saknar jag mina tjejer. 
jag tror att halvt kollektivt skulle passa mig att bo.
som mina föräldrar när de var unga happy hippies.
stort gammalt vackert sekelskifteshus. 
vars en lägenhet. frukost & middag ihop. 
ensam när det behövs. 
sällskap när man inte vill vara ensam. 
yin & yang. 




och tänk att få ha jossi i lägenheten bredvid. 
då skulle jag muta henne att göra sin urfina fiskbensflätor 
och trolla med sina borstar & penslar på mig varje dag. 


kanske kommer vi att få leva ut lite av det där. 
det är ett spännande projekt på gång, ~ & letas lokal.
kanske blir vi ett litet gäng, där alla gör olika grejer,
~ & kompletterar varandra. hår & make up, styling av både 
hem & människor, fotografering .. ja, ungefär så. 
i en enda underbar mix. 
det är en av drömmarna för 2012.


vad är Er dröm för i år? 


{morgonmysigaste sara & patrik | ♥ deras lugn mitt i allt klädkaos vi orsakat}


hoppas Ni är mitt uppe i en härlig helg !
vi ses snart igen..





12 kommentarer:

  1. Fantastiska, härliga och vackra bilder !

    Ha en mysig lördag !!

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  2. Håller med som ovan, jag blir varm i hjärtat av dina bilder och din text.

    Kramar
    Katarina i Norr

    SvaraRadera
  3. Ps: jag har också 2012 drömmar, om lycka, välmående och många projekt och fotoböcker, med vackra bilder som finns i mitt huvud, som ännu inte vandrat ner genom armen och ut bland tangenterna på datorn, massor sparar jag i anteckningsböcker och jag har lappar överallt.

    Krama
    Katarina

    SvaraRadera
  4. Ja 2012 året då drömmarna ska besannas ;-)
    Tack för att du delar med frigav din talang, både i ord och bild - alltid så inspirerande...
    Stor kram till dig

    SvaraRadera
  5. en söndagsmorgon & dina vackra bilder = sann njutning!

    SvaraRadera
  6. Så fint att jag tappar andan! /elle

    SvaraRadera
  7. Åh så vackert! Visst kan man behöva lite sällskap ibland. Men jag måste nog säga att jag värdesätter ensamheten mer. Tycker om att vara själv och få jobba med inspiraiton. Skulle gärna sitta på din axel och titta på när du redigerar dina bilder någon gång.

    Vad heter den fina texten du använder? Jag menar "sending you love". I'm sending it back!

    <3

    SvaraRadera
  8. Åh, så härliga bilder & text (igen!)!

    & de där bilderna jag får i mitt huvud om ett kollektiv med ett gäng kreativa & mysiga vänner i ett gammalt hus med med historia & själ... L O V E I T !

    Just nu drömmer jag om att vår bil inte är totaltrasig efter att jag i extremt stressat & förvirrat ögonblick tankat besin i dieseltank...

    Kram!

    SvaraRadera
  9. Utroligt fiiiint! Ha en fin kväll!

    x

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...