2.11.2012

det kreativa kaoset & färgmysteriet


februari rusar förbi. jag doppar penseln lite här. lite där. 
{jag ser dessutom ut att blivit doppad själv. till hälften. ser jag nu.
fråga mig inte vad som hänt med min arm? typiskt skumt.} 

jag är lite här. lite där. 
halva hjärtat & trekvart av själen 
är kvar hos sara i stockholm och resten är här, 
iklädd trollhår och dumkomplex, 
~ & försöker förstå sig på mervärdesskattedeklarationen 
framför en revisor som dessutom ser ut som jude law. 

det är lätt hänt att jag flyr in i fotograferandet, 
begraver mig i bilder, andas bara toner & kurvor. 
inspekterar senaste spira-kollektionen i 
200 gångers uppförstoring 
och överdoserar kardemumma café au lait. 
kan inte sova. bara drömma.

men har man hittat det man brinner för 
är det kanske så? 
ett kreativt kaos och alldeles okej 
att sätta eld från båda håll.


ögonen är grusiga, dagarna flyter ihop, 
~ & det känns som om jag 
plötsligt behöver glasögon på heltid. 
men hujeda mig vad jag är lycklig
med vad jag gör av mina dagar 
{& halva nätter} nuförtiden. 

jag hoppas att Du är det också. 





±

{citat : roald dahl}





2 kommentarer:

  1. Alltså din blogg är bara helt lovely- som ren och skär medicin för min själ!!! Kram

    SvaraRadera
  2. Gång på gång återvänder jag hit och insuper en sorts magi som vilar över din vackra blogg. Du är en sann inspirationskälla och jag lämnar alltid sidan med en skön känsla i magen. Tack.

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...