10.17.2011

trygghetsjunkie


är man uppvuxen sent 70tal, tidigt 80tal 
som jag, då har man med all säkerhet 
haft velourbyxor på dagis 
{och randig tröja med ett litet musse pigg-märke
på sidan av ärmen. var det polarn & pyret redan då?}. 

kanske är det därför jag dras till det där mjuka,
trygga { ?! } nu igen. som en magnet till 
plädar, kuddar & necessärer
{ett väldigt märkligt ord förresten} i velour.


brallor har jag dock inte ramlat dit på. än.
säg till mig om jag visar upp mig i kläder i velour, 
då har jag trillat dit för hårt för mitt eget bästa.* 

jag hyser starka misstankar om att jag är en trygghets-junkie.
kanske är det för att jag aldrig hade någon ’snuttefilt’? 

å andra sidan hade jag ju tre låtsaskompisar. 

darn.  är man väl verkligen en  trygghetsjunkie? 

jag får höra med mama, barnpsykologen imorgon,
tror jag bestämt. har Ni också nån’ fråga när jag
ändå är på g? shoot! 


{ kudde, tine k home & necessär, day home från min langare av velour  }



puss å kram 




* vänta nu här. vänta nu här lite.
jag får nog fasiken gå & kolla i garderoben. 
däem. jag är nog in denial. 







4 kommentarer:

  1. För att inte tala om de där hemmasydda blå knickers i velour som min mamma försökte att tvinga mig att ha. Men visst var det mycket Polarn o Pyret redan då och nu ger jag igen på mina barn ;) Fast där går också gränsen, velourens tid har jag lämnat bakom mig ;)

    SvaraRadera
  2. Har också en stooor förkärlek till sammet, hur det nu kommer sig och självklart hade jag en randig tröja med musse pigg haha! Har ju köpt på mig den härligt senapsgula kudden o lite annat ;)

    Natti natt!!

    Kramar Linda

    SvaraRadera
  3. vacker blogg, tänkvärda bilder och ord varsamt blandat i harmoni.
    jag antar att du menade om vi ville fråga något till din mamma, ja det vill jag.
    jag har en liten kille på två år, som har ett väldans humör och en väldans vilja, jag undrar hur man hanterar eller tipps på hur man ska göra när han blir arg och inte vill som jag vill, tex ta på sig kläder, väntar jag ut utbrottet, prata hjälper inte, vad gör jag??? tacksam för tipps då morgonen gör att jag stappar tio gånger i golvet... pia

    SvaraRadera
  4. *L*

    var det s y n k r o n i s e r i n g
    vi sa?
    nämn ordet velour och jag får
    något drömmande i blicken.
    det visar sig tydligt i min garderob ;)
    och på alla nästan hundratals
    KALIKÅ figurer jag sytt när
    pojkarna var små.
    i plysch.

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...