10.27.2011

höstliv


ett bra tag nu har det ju ramlat in saker i den virtuella brevlådan
om vinter & jul, ~ & snart börjar det julskyltas i butikerna. 
jag har själv halkat dit en liten sväng
egentligen skulle jag önska mig att vi stannade till lite mer i det som är nu. 
jag förstår ju att det är sälj och man vill vara lite först; 
säkert lite särskilt så i den här världen. 
inte heller är det fel att längta, men om man stressar för mycket brukar 
det ju som regel vara så att man missar det som finns i mellanrummen.

och det här mellanrummet. hösten. den vill jag inte missa. 
naturen på något sätt dör undan, ~ & är ändå minst 
lika bedövande vacker som under resten av året, med sina 
ickefärger och avskalade enkelhet.


det översta, fick jag slå upp & lära mig, är strandkål.
den ligger nu torkad i formen av miniatyrträd‚ ~ & far rundor 
som sån’ där tumbleweed i filmer, när vi går längs stranden. 
vi tog hem en massa som jag har fått för mig ska få 
ingå i ett litet fotoprojekt, ~ & resten är vackert bara så.

det är förresten dags för den där 
längs stranden promenaden strax.
vi ses kanske senare.







1 kommentar:

  1. Dina bilder gör mig lite lycklig!
    Tack för att du delar med dig av din talang :)

    Malin live a lot

    SvaraRadera

i love words.
and i’ll be happy to
read some of yours..
they mean a lot to me.

in any language.
big or small.

that box down there
is y o u r very own space,
here with me,
to leave an imprint ..

x, h






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...